اخبار ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
بر اساس آگهی منتشر شده در روزنامه رسمی:

مؤسسه‌ خصوصی مسئول دفتر رئیس حوزه‌هنری در ساختمان این مرکز/ ‌”همت صاحبان فردا” پس از ورود این فرد به حوزه‌‌هنری تاسیس شده است

تاسیس مؤسسه‌ای خصوصی با فعالیت‌هایی مشخصا در راستای فعاليت‌های حوزه‌‌هنری که به عنوان دستیار و مسئول دفتر و مشاور رئیس آن منصوب شده‌ای و استقرار موسسه در ساختمان متعلق به حوزه‌هنری برخی پرسش‌ها را در اذهان ایجاد می‌کند، از جمله این‌که آیا اساسا چنین اقدام‌هایی قانونی است؟ آیا شائبه سوءاستفاده از جایگاه اداری و دولتی به نفع موسسه شخصی و زیر پا گذاشتن قانون تعارض منافع را در افکار ایجاد نمی‌کند؟

به گزارش پایگاه‌ خبری – تحلیلی “حرفی‌نو” بر اساس آگهی منتشر شده در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، موسسه فرهنگی، هنری “همت صاحبان فردا” که مسئول دفتر رئیس حوزه‌هنری یکی از شرکا و موسسین آن است، در یکی از ساختمان‌های حوزه‌هنری تاسیس شده است.

گفتنی است رئیس حوزه هنری در آبان ١٣٩٩ طی حکمی”سیدامیر ناصر جاوید حائری” را به سمت دستیاری خود (و سپس به عنوان مشاور و مسئول دفتر) منصوب کرد و پنج ماه بعد از این انتصاب یعنی در فروردین ١۴٠٠ این فرد و یک فرد حقیقی دیگر به عنوان شریک، مجوز مؤسسه‌ای فرهنگی، هنری به اسم “همت صاحبان فردا” را از وزارت ارشاد دریافت کردند که چند ماه بعد نیز در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
در شرح فعالیت‌های این موسسه آمده است: “همکاری و یا مشارکت برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری و نیز گردآوری و تدوین مجموعه‌های مستند درباره مسایل فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی.”

لازم به ذکر است آدرس “همت صاحبان فردا” یکی از ساختمان‌های حوزه‌هنری به اسم “مجامع” که در خیابان سمیه قرار دارد، درج شده است. این ساختمان برای اغلب نویسندگان و هنرمندانی که در دهه‌های گذشته با حوزه‌‌هنری همکاری می‌کردند، خاطره‌انگیز است. در یکی از طبقات این ساختمان دفتر مجله‌ سوره به سردبیری شهید سیدمرتضی آوینی قرار داشت و واحد فیلم حوزه هنری که بعدها به سازمان سینمایی سوره تغییر نام داد، سال‌ها در این ساختمان مستقر بود.

به‌هر روی تاسیس مؤسسه‌ای خصوصی با فعالیت‌هایی مشخصا در راستای فعاليت‌های حوزه‌‌هنری که به عنوان دستیار و مسئول دفتر و مشاور رئیس آن منصوب شده‌ای و استقرار موسسه در ساختمان متعلق به حوزه‌هنری برخی پرسش‌ها را در اذهان ایجاد می‌کند، از جمله این‌که آیا اساسا چنین اقدام‌هایی قانونی است؟ آیا شائبه سوءاستفاده از جایگاه اداری و دولتی به نفع موسسه شخصی و زیر پا گذاشتن قانون تعارض منافع را در افکار ایجاد نمی‌کند؟

ناگفته نباید بماند که رفتارهایی از این دست، از چشم و گوش مردم و هزاران نفر از اعضاء و کارکنان حوزه‌هنری، به‌خصوص نویسندگان و هنرمندانی که اغلب‌شان سالیان سال با شور و شوق خالصانه در راستای اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس تلاش کرده‌ و به خلق آثار ادبی، هنری پرداخته‌اند، دور نمی‌ماند و بی‌پاسخ ماندن این پرسش‌ها منجر به ناامیدی و یأس خالقان آثار ادبی، هنری شده و دست آخر نتیجه‌ای ندارد جز تضعیف یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگ و هنر ایران عزیز.
امید این‌که متولیان امر و مسئولین بالادستی با پاسخگویی به‌موقع و شفاف‌سازی در خصوص چنین اقدام‌هایی، زمینه‌ هرگونه شبهه و ابهام و البته سوءاستفاده از اموال و اماکن عمومی و بیت‌المال را از بین ببرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *