اخبار ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
جواد موگویی نویسنده و مستندساز:

افشاگری‌های مالی و غیرمالی که درباره مسئولان می‌شود در پشت صحنه همکاری با یک جناح یا سیستم امنیتی است

جواد موگویی: صداوسیمای امروز حاصل نگاه خود آقای جبلی نیست، جریان تندروی همراه او دارند تمام هنرمندان را به سمت شبکه جم می‌فرستند

جواد موگویی، نویسنده و مستندساز: خیلی از این افشاگری‌های مالی و غیرمالی که اخیراً درباره مسئولان می‌شود کاملاً مشخص است که از پشت صحنه همکاری‌هایی با یک جناحی یا سیستمی یا فردی صورت گرفته است. هیچ وقت نمی‌پذیرم. چون کلاً معتقدم این دست از کارها یا انتشار اخبار پنهان با کمک سیستم امنیتی همان‌قدر که می‌تواند سود برساند به وقتش می‌تواند تو را نابود کند.

 خود رئیس قوه قضاییه بعد از این قضایا گفت که هم اعتراضات داشتیم هم اغتشاشات. من این‌قدر خوشحال شدم که این را گفتند. این یک جمله از آقای اژه‌ای بود. من خوشحال شدم و گفتم خب! لااقل پذیرفتید که عده‌ای معترض هستند و به اعتراض آنها هم احترام می‌گذارید.
 مدیران و معاونین صداوسیما رسمی اعلام می‌کنند و می‌روند علناً سخنرانی می‌کنند که ما برای ۱۰ درصد مردم کار می‌کنیم. می‌گویند که ما یک هسته سختی شامل ۱۰ میلیون طرفدار سرسخت جمهوری اسلامی داریم و ملزم هستیم از ابتدا و شاید هم تا انتها، برای آنها برنامه سازی کنیم، نه برای بقیه.

 بخشی از مدیران صداوسیما یک نظام حداقلی می‌خواهند؛ من صریح بگویم که در سازمان شخص خود آقای جبلی را این‌گونه نمی‌بینم، ولی این سیستم این‌گونه عمل می‌کند [که] برای من هم عجیب است. این حاصل وجود یک جریان تندروی کنار آقای جبلی است که همیشه کشور را به پرتگاه می‍‌‌برد.
 این اتفاقاتی که دارند رقم می‌زنند را بارها و سال‌ها گفته بودند. می‌گفتند ما صداوسیمایی می‌خواهیم که دانشگاه صداوسیما باشد که البته به دیوار واقعیت خوردند و هر آنچه که فکر می‌کردند- که اشتباه هم است- الان دارند در تلویزیون اجرا می‌کنند.

 من خیلی به آینده امیدوار نیستم. مگر اینکه بتوانند اقناع عمومی را صورت بدهند و اینکه این حوصله و صبوری را به خرج بدهند. وضعیت تلویزیون که نشان می‌دهد اوضاع بدتر شده است. وضعیت روزنامه‌ها و تذکرها و بگیر و ببندها [نشان می‌دهد] بدتر شده است. موضوعات فرهنگی انباشت شده و تبدیل به بحران می‌شود.
 شما الان ببینید در تلویزیون چه کار می‌کنند. کاملاً بدنه جامعه هنری و فرهنگی را علیه جمهوری اسلامی می‌شورانند. صداوسیما در حال بحران‌سازی است و نشان می‌دهد که در بر همان پاشنه می‌چرخد. خیلی تفاوتی نکرده است.

 به محض اینکه جلوی آزادی بیان گرفته شود، در کف خیابان از این اعتراضات داریم. تلویزیون دارد به این سمت می‌رود، محکم هم می‌رود. نمایش خانگی را هم می‌گیرد؛ یعنی کاری می‌کند که عملاً می‌گوید تو که به تلویزیون من نمی‌آیی و در نمایش خانگی هم باید با نظارت من کار کنی. این می‌رود در شبکه جم کار می‌کند. تو داری هنرمند و نویسنده و کارگردان خودت را آرام‌آرام جارو می‌کنی و فرصتی به خارج از کشور [می‌دهی] که علیه خودت کار کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *