اخبار ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»

کتابی که گفته می‌شود کامل‌ترین زندگی‌نامه مستند قاسم سلیمانی است رونمایی شد/ مصطفی رحیمی: در خاطرات نقل شده از شهید سلیمانی حجم بسیار زیادی از تحریم وجود دارد

می‌گویند «سرباز، قاسم سلیمانی» تنها کتاب زندگی‌نامه کامل و مستندی است که به وجوه گوناگون زندگی آن شهید پرداخته و تمام حوادث را دقیق و با اسناد گزارش کرده است.

به گزارش حرفی‌نو مصطفی رحیمی نویسنده کتاب «سرباز، قاسم سلیمانی» در مراسم رونمایی این کتاب با بیان اینکه دکتر شریعتی درباره شخصیت حر نوشته‌ای دارد که باید خوانده شود اظهار داشت: در ارزیابی شخصیت‌ها فقط نباید به نقطه پایانی نگاه کرد و باید بپرسیم که از کجا شروع به حرکت کرده است.

 من شهید را از دور می‌شناختم و با اطلاع می‌گویم که جزء محدود فرمانده لشکرهایی بود که ارتباطش را با نیروهایش قطع نکرد. وقتی به من پیشنهاد شد می‌دانستم که کارم خیلی سخت است. بعضی مواقع سوژه خیلی بزرگ است و دست نویسنده را می‌لرزاند.

 من در بررسی‌هایی که انجام دادم متوجه شدم که در خاطرات ذکر شده از وی حجم زیادی از تحریفات وجود دارد و حتی خودشان هم در دوران حیات، برخی از روایت‌ها را رد می‌کردند.

 ۶ ماه کار من یکسره خواندن و شنیدن بود تا با شخصیت وی هماهنگ شوم. در تدوین کتاب ۲ بعد اساسی وجود دارد بعد نظامی و بعد معنوی شهید سلیمانی که من دیدم با تلفیق این‌ها شاید تمرکز خوانند گرفته شود و این ۲ را از هم جدا کردم و تفکیک شده در کتاب آوردم. یکی از جذابیت‌های وی برای من خستگی‌ناپذیریش بود.

 نویسنده و ناشر کتاب «سرباز، قاسم سلیمانی» معتقدند بسیاری از آثاری که درباره شهید سلیمانی منتشر شده از نظر استنادی، جایگاهی ندارند. اغلب آنها خاطراتی هستند که تدوین و در قالب کتاب منتشر شده است و با توجه به جذابیت این خاطرات، برخی از آنها نیز خواندنی شده است.

 به همین دلیل هم می‌گویند «سرباز، قاسم سلیمانی» تنها کتاب زندگی‌نامه کامل و مستندی است که به وجوه گوناگون زندگی آن شهید پرداخته و تمام حوادث را دقیق و با اسناد گزارش کرده است.

 این کتاب روز گذشته در سالن سوره حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی، محسن مومنی، رئیس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از اهالی کتاب و ادبیات توسط نشر خط مقدم رونمایی شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *