اخبار ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سخنان نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت در حضور رهبری:

یک جفت چشم متعلق به همه شهیدان، نظاره‌گر و مراقب احوال ماست/ جمهوری اسلامی امانت شهيدان است، مسئولین هرجا که هستند حواسشان به این امانت و آن یک جفت چشم باشد!

خون شهيدان تضمين كننده استقلال ملت و سربلندي اسلام است و در چکیده کلام، نظام جمهوري اسلامي ایران امانت شهيدان است. در همین مسیر، کارگزاران فرهنگی و به‌ویژه مسئولین فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس هم باید در هر زمینه‌ای که مسئولیتی به عهده گرفته‌اند حواسشان به این امانت و آن یک جفت چشم باشد!

متن سخنان سعید علامیان، نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت دفاع مقدس و بنیان‌گذار صفحه جبهه و جنگ روزنامه جمهوری اسلامی در حضور رهبر انقلاب:

 در کتاب «برای تاریخ میگویم» از راوی محترم درباره روز تاریخی ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ پرسیدم؛ اینکه آن روز در همراهی با حضرت امام در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا چه احساسی داشتند؟ ایشان گفت:

 «آن روز در طول ۳۴ کیلومتر مسافت فرودگاه تا بهشت زهرا، حدود ۸ میلیون نفر از امام استقبال کردند. در کل مسیر فقط دوجفت چشم دیده میشد؛ یک جفت چشم امام و یک جفت چشم متعلق به همه ملت.»

 در این چهل سال، چه در دوران خبرنگاری و چه نویسندگی و روایتگری این جهاد مقدس و رزمندگانش، شهیدانی را درک کردم و با آنها همراه و همکلام بودم.

 برای بیان احساسم از شناخت آنها توصیفی سازگارتر از این نیافتم که یک جفت چشم متعلق به همه شهیدان، نظاره‌گر و مراقب احوال ماست.

 بله، در کار نگارش و تدوین باید پژوهش و مخاطب شناسی کرد، از ظرافت‌های ادبی و زبان تازه بهره برد و متن خوشخوان تحویل مخاطب داد؛ آری باید از همه فنون برای نگارشی جذاب و تأثیرگذار استفاده کرد، اما مهمتر این است که از آن یک جفت چشم غافل نشویم.

 صاحبان قلم و نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت که بنده امروز به نیابت از آن عزیزان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی این کلام مختصر را عرضه میدارم، بدون تردید قلمشان به شمیم ذکر و یاد شهدا معطر است و با پیروی از دلالت و فرمایش رهبر حکیمشان، زنده داشتن نام شهدا را از نیازهای اساسی کشور می‌دانند؛

 و اینکه تبیین سبک زندگی و سیره شهیدان مایه امیدآفرینی و پویایی نسل‌هاست. همگی باور داریم که اگر این شهادتها و فداکاری‌ها نبود، این نظام و کشور دستخوش تهاجم طوفان‌های سخت بود.

 و اینکه خون شهيدان تضمين كننده استقلال ملت و سربلندي اسلام است و در چکیده کلام، نظام جمهوري اسلامي ایران امانت شهيدان است. در همین مسیر، کارگزاران فرهنگی و به‌ویژه مسئولین فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس هم باید در هر زمینه‌ای که مسئولیتی به عهده گرفته‌اند حواسشان به این امانت و آن یک جفت چشم باشد!

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *