اخبار ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرفی‌نو گزارش می‌کند:

آیا تغییر نام وزارت ارشاد جدی‌تر شده است؟!/ نام‌های پیشنهادی کدامند؟

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد: «با صحبتی که با نمایندگان مجلس در مورد تغییر نام این وزارت‌خانه داشتیم، قانع شدند و اگر فرصتی باشد به آن پرداخته می‌شود.

 البته اگر این اقدام هم صورت نگیرد می‌توان آن را به صورت لایحه‌ای جداگانه تقدیم مجلس کرد. در صورت عملیاتی شدن این رویکرد، ساختارهای وزارت‌خانه نیز تغییر می‌کند. همین الان ساختارهای جدید انجام می‌گیرد و برخی از بخش‌ها در حال ادغام شدن هستند.»

 مطرح شدن ایده تغییر نام وزارت ارشاد در چند هفته گذشته با انتقادات زیادی مطرح شده و افرادی زیادی گفتند در چنین شرایطی که اولویت‌های زیادی برای انجام امور فرهنگی در کشور وجود دارد و وزارت ارشاد از مدیریت اکثر آنان عاجز است صرف زمان و هزینه برای تغییر نام این وزارتخانه چه سودی برای فرهنگ کشور دارد؟

 محمد سرشار نویسنده و رئیس سابق شبکه کودک در این باره نوشت: از پیشنهاددهندگان نام جدید «وزارت فرهنگ و تمدن اسلامی» باید پرسید آیا بقیه تمدن‌های بزرگ براساس نظریه هانتینگتون، ‏وزارت تمدن غربی ‏یا ارتدوکسی ‏یا شرقی یا… ‏دارند که این بزرگواران می‌خواهند چنین نسخه‌ای را برای ما بپیچند؟

 وقتی اختلاف بر سر پیشنهاد نام‌های مختلف بالا گرفت محمد حمزه‌زاده نویسنده و مدیر سابق سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات نیز وزارت فرهنگ، هنر و رسانه را به‌عنوان نام جدید این وزارتخانه پیشنهاد داد.

 باید دید مدیران وزارت ارشاد که از فرط بی‌کاری به تغییر عنوان وزارتخانه محل خدمتشان روی آورده‌اند کدام یک از این نام‌های مطرح در رسانه‌ها را به‌عنوان نسخه جدید وزارتخانه فرهنگی کشور خواهند پیچید

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *