اخبار ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
علی ملاقلی‌پور کارگردان سینما:

تصمیم گرفتم سر چهارراه کارگری کنم/ ۵ سال است که ممنوع‌الکارم/ به خزاعی گفتم اجازه بده سینما رونق بگیرد، گفت تا سینماگران سیاسی عذرخواهی نکنند نمی‌شود

نویسنده و کارگردان سینما:  به آقای خزاعی مشکلات را توضیح دادم و گفتم بگذارید سینما تکانی بخورد و بچه‌ها دلگرم به کار شوند. او در جوابم گفت: تا هنرمندان سیاسی رسما عذرخواهی نکنند و یا در صفحات مجازی خود ننویسند با آن ها همکاری نمی‌کنیم.

علی ملاقلی‌پور نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون: بیشتر از چهار سال است که ممنوع‌الکارم.

 از چهار سال گذشته به این طرف بارها فیلم نامه به بنیاد سینمایی فارابی دادم، تهیه کننده‌ها برای همکاری در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با من تماس گرفتند اما مسئولین امر مانع می‌شوند و نمی‌گذارند کار کنم. اخیرا دو فیلمنامه به فارابی بردم. در جلسه‌ای قصه را برای اقای خزاعی تعریف کردم و مسعود احمدیان در بنیاد سینمایی فارابی فیلم نامه‌ها را خواند و هر دو نفر از قصه خوششان آمد اما پس از چند ماه دوندگی هر دو فیلم نامه رد شد.

 هر دوره با آقای ایل بیگی که از مدیران مادام العمر سینماست گفت وگو کردم مستقیم به من اعلام نمی کنند که ممنوع‌الکار هستم اما اجازه کار به من نمی دهند.

 در سریال «نجلای ۲» از من کمک خواستند و به دلیل فشردگی، کارگردانی بخش زندان ها به من سپرده شد، در زمان پخش صداوسیما اسم من را در تیتراژ نیاورد فقط از من تشکر کردند. این‌ها با اسم من هم مشکل دارند.

 اوضاع مالی بدی داشتم و برای گذران زندگی مجبور شدم با اسم مستعار در مجموعه طنز نمایشی کار کنم. چون اگر اسم من در تیتراژ می آمد برای آن مجموعه مشکل به وجود می‌آمد با اسم علی رسول زاده نویسندگی مجموعه طنز نمایشی را به عهده گرفتم و سر صداوسیما کلاه گذاشتم. شاید باورتان نشود اما حجم بدهی‌هایم آنقدر زیاد شد که نمی‌دانستم چه کار کنم در نهایت تصمیم گرفتم سرچهاراه کارگری کنم، اما دیدم اوضاع کارگرها داغان است، در کتابفروشی قرار بود کار کنم اما آنجا هم نشد.

 این فقط مشکل من نیست. کاوه صباغ‌زاده که خودش اعلام کرد در اسنپ کار می‌کند. می‌دانم خیلی از کارگردانان دیگر هم در اسنپ کار می‌کنند. آخر چرا؟ وقتی سینما این مقدار عوامل بیکار دارد باز افتخار می‌کنند که آدم‌های خام و بی‌تخصص وارد می‌کنند.

 به آقای خزاعی مشکلات را توضیح دادم و گفتم بگذارید سینما تکانی بخورد و بچه‌ها دلگرم به کار شوند. او در جوابم گفت: تا هنرمندان سیاسی رسما عذرخواهی نکنند و یا در صفحات مجازی خود ننویسند با آن ها همکاری نمی‌کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *