اخبار ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرفی‌نو گزارش می‌کند:

جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به جبلی: عمده برنامه‌های مافوق زرد و بدون محتوا از شبکه ۳ پخش می‌شود/ مردانی را در قفس انداخته‌اید تا همدیگر را با کمربند کتک بزنند، این بود تحولی که می‌گفتید؟!/ برای تولید این برنامه‌ها سال‌ها به صداوسیما انتقاد می‌کردید؟

سخنان علی بیات نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در حضور رئیس صداوسیما: آقای جبلی، شما روی ضریب دادن به مردمی که در این سال‌ها در رسانه ملی سانسور شدند خیلی مانور دادید. اما آنچه در عرصه عمل روی داد بازنمایی تکراری و توأم با اشتباهاتی ناشی از اقدام عجولانه به این مسئله بود.

 آنچه در این برنامه‌ها مشاهده می‌کنیم یک برنامه توریستی و گل و بلبل با محتوای ویکی پدیایی از شهرستان‌ها و روستاهاست. برنامه‌های جدید برای همان طبقه متوسطی است که نقدش می‌کردید و فقط به سازندگان برنامه ها ابلاغ شده که روستاها و روستایی‌ها را باید نشان دهید.

 کارگران، حاشیه‌نشینان، مستأجران، افراد بی‌مسکن و بد مسکن، افراد ساکن محلات جرم خیز، هضم شدگان و حذف شدگان در نظام سرمایه داری، بزه‌دیدگان، مهاجران داخلی و خارجی و بسیاری مردم دیگر نیز بودند که در این سال‌ها جایی در رسانه ملی نداشتند. آنها همچنان هم جایی در رسانه ملی ندارند.

 چند برنامه عدالت‌خواهانه در صداوسیما تولید کردید؟ از حمایت مستضعفین از جمهوری اسلامی می‌گویید اما نمی‌گویید که چرا این همه مستضعف داریم و برای رفع محرومیت این مستضعفین حامی نظام اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

 صداوسیما را در این دوره با برنامه‌های مافوق زرد و دریغ از ذره ای محتوا پر کرده‌اید که عمدتاً هم در شبکه سه تولید و پخش می‌شوند. برنامه‌ای اخیرا در شبکه ۳ پخش می‌شود که آدمی از سطح تنزل صداوسیما هاج و واج می‌ماند.

 در یکی از آیتم‌های این برنامه تعدادی مرد را در یک قفس انداخته و چشمان چند نفر از آنها را بسته و آنها را وادار می‌کنند که بقیه را با کمربند کتک بزنند. در آیتم دیگری زن‌ها باید سر شوهران خود را در آب فرو ببرند و هرکس بیشتر در آب بماند برنده است.

 آقای جبلی این بود تحول؟ برای تولید این‌ برنامه‌ها سال‌ها از صداوسیما و مدیران آن انتقاد کرده‌اید؟ در تولید محتوای بی‌کیفیت از یکدیگر سبقت میگیرید؟

 بهترین سریال‌هایی که در این دو سال پخش شد سریال‌هایی هستند که یا مثل سوران تولید نهادهای دیگر هستند، یا مثل عاشورا ایده و فیلمنامه و عوامل از خارج از سازمان‌اند. اوضاع تولید و پخش سریال به حدی وخیم شده که مدیران شبکه ها مجبور می‌شوند برای پر کردن آنتن سریال توقیفی را از آرشیو درآورده و پخش کنند.

 در همین ماجرای حماسه طوفان‌الاقصی برنامه‌های تحلیلی روی آنتن می‌رفت ولی در اطلاع‌رسانی از برخی شبکه‌های اجتماعی هم ضعیف‌تر بودید. مقایسه عملکرد العالم با الجزیره در همین وقایع اخیر فلسطین به خوبی گویای ضعفی است که در خبررسانی دارید.

 مجریان مؤمن و معتقد و محبوب، با یک انتقاد ساده تعلیق و ممنوع‌التصویر می‌شوند. نقد دستگاه‌ها و سیاست‌ها و اشخاص تا زمانی که از حاکمیت و برخی نهادها اجازه‌اش صادر نشود، ممکن نیست.

 روابط عمومی صداوسیما منفعل است و توان دفاع از رسانه ملی را ندارد‌. چهره رسانه‌ای رسانه ملی آنقدر شکست خورده است که از دفاع از خود ناتوان و در همه نزاع‌های رسانه‌ای بازنده است. عالی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه کشور توان دفاع از حیثیت خود در برابر تخریب و تحریف یک روزنامه و چند اکانت مجازی را هم ندارد. کار روابط عمومی فقط دیدار با هنرمندان نیست. کار اصلی او فعال حاضر شدن، تأثیرگذاری و دفاع از حیثیت رسانه ملی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *