اخبار ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»:

خواب جدید مجمع ناشران برای حوزه کتاب/ تغییر نمایشگاه کتاب به هایپر کتاب تایید شد/ ادعای احمدوند: شیوه جدید برگزاری نمایشگاه کتاب دسترسی مردم به ناشران معتبر را افزایش می‌دهد

مدتی قبل معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت نمایشگاه هجدهم کتاب تبریز با هدف کیفی‌سازی و عرضه آثار و کتب بروز به‌جای اینکه ناشر پایه و با حضور ناشران برگزار شود، به صورت طبقه بندی شده و موضوع محور و به اصطلاح هایپر خواهد بود و این نمونه پس از مدتی در تهران برگزار خواهد شد.

این موضوع اعتراض تعدادی از ناشران، منتقدان و فعالان حوزه کتاب را برانگیخت و آن‌ها علیرغم خارج شدن نمایشگاه کتاب از حالت فرهنگی خودش، چنین نمایشگاهی را مصداق کامل تصدی‌گری دولت دانستند. در حالیکه طبق اسناد بالادستی نظام و بیانیه گام دوم، دولت باید سیاست‌گذار و تسهیل‌گر باشد و این اقدام وزارت ارشاد با اسناد بالادستی مغایر است.

یاسر احمدوند، معاون وزیر ارشاد که در روزهای ابتدایی جسته و گریخته موضوع را انکار کرده و گفته بود ادعای معاون اداره کل ارشاد تبریز صحت ندارد در روزهای گذشته به تبریز رفت و ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب بدون حضور ناشران جمله عجیبی را به زبان آورد و گفت شیوه جدید برگزاری نمایشگاه کتاب دسترسی مردم به ناشران معتبر را افزایش می‌دهد. احمدوند مدعی شد ناشران امکان حضور در استان‌های مختلف را ندارند و برگزاری نمایشگاه با حضور ناشران ظلم به مردم است.

روزنامه دولتی ایران در گزارش امروز خودش از نمایشگاه کتاب تبریز نکات متعددی مانند محرومیت ناشران از تعامل دوسویه با مخاطب، حذف امکان مشاوره با خریدار درباره آثار خریداری شده، محروم شدن خریدار از مشاهده سایر کتب ناشران در یک غرفه، احتمال دیرکرد در تسویه حساب با ناشران و احتمال کاهش فروش ناشران را به‌عنوان نقاط ضعف نمایشگاه برگزار شده در تبریز و نوع نمایشگاه مدنظر وزارت ارشاد برشمرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *