اخبار ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»:

معاونت فرهنگی شهرداری تهران، کتابخانه چهره ماندگار جامعه‌شناسی ایران را منحل و تعطیل کرد/ کتاب‌های کمیاب جامعه‌شناسی در راهروی معاونت رها شده‌اند

به گزارش «حرفی‌نو» مرحوم دکتر محمد عبداللهی، جامعه‌شناس پیشکسوت، رئیس اسبق انجمن جامعه‌شناسان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی پیش از درگذشت در سال ۱۳۸۹ در اقدامی انسان‌دوستانه کتابخانه ارزشمند خود را که حاوی کتاب‌های کم‌یاب حوزه جامعه‌شناسی بود به شهرداری تهران اهدا کرد.

پس از درگذشت این چهره ماندگار و برجسته، خانواد ایشان کتابخانه‌ غنی و کم‌نظیر را در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار دادند و معاون وقت نیز در ساختمان معاونت، محلی را برای تشکیل کتابخانه در نظر گرفت. کتابخانه ارزشمند پس از مدتی افتتاح شد و مورد مراجعه صاحب نظران حوزه علوم اجتماعی قرار گرفت.
متاسفانه طی چند روز گذشته معاونت فرهنگی شهرداری تهران در یک اقدام عجیب و قابل تامل اقدام به انحلال و جمع‌آوری کتابخانه استاد عبداللهی نموده‌ و کتاب‌های کم‌یاب این کتابخانه بدون نظارت بر نحوه نگهداری و در شرایط نامناسبی در راهروهای معاونت فرهنگی پراکنده شده است.

معاونت فرهنگی شهرداری تهران باید پاسخگو باشد آیا ارج نهادن به میراث گنجینه‌‌های ارزشمندی چون استاد عبداللهی انحلال کتابخانه ایشان است؟! در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار این کتاب‌های کمیاب است؟! آیا مدیرانی که دستور انحلال این کتابخانه را داده‌اند از شخصیت علمی استاد عبداللهی آگاه هستند و حتی یکی از این کتب ارزشمند را مطالعه کرده‌اند یا خیر؟!

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *