اخبار ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»

اعضای مرکز مطالعات پایداری حاضر به دیدار با دادمان نشدند/ نامه اعتراضی اعضای این مرکز به دست رئیس حوزه هنری نرسید

بعد از فرمایشات رهبر انقلاب درباره‌ی بنیان‌گذاران مرکز مطالعات پایداری، مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری تصمیم به برگزاری جلسه‌ای به صرف ناهار با اعضای این مرکز می‌گیزد اما در کمال ناباوری، اعضای مرکز پایداری، دعوت رئیس حوزه هنری را رد کرده، حاضر به شرکت در این دیدار نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «حرفی‌نو»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی، بنیان‌گذاران مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری را مورد تمجید و تفقد قرار دادند.
گفتنی است این مرکز در طی سه دهه فعالیت خود کتاب‌های‌ شاخص و ماندگاری را در حوزه پایداری منتشر کرده که اغلب در نوع خود بی‌بدیل‌اند و طبیعتا از معدود موفقیت‌های حوزه هنری در دهه‌های اخیر، انتشار این آثار ادبی، تاریخی است و بارها مورد تاکید و تایید رهبری قرار گرفته است.

بعد از فرمایشات رهبر انقلاب درباره‌ی بنیان‌گذاران مرکز مطالعات پایداری، مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری تصمیم به برگزاری جلسه‌ای به صرف ناهار با اعضای این مرکز می‌گیرد اما در کمال ناباوری، اعضای مرکز پایداری، دعوت رئیس حوزه هنری را رد کرده، حاضر به شرکت در این دیدار نمی‌شوند.

لازم به ذکر است اعضای مرکز مطالعات پایداری در سال‌های گذشته به‌ سبب پاره‌ای از مشکلات در پیش روی این مرکز و اعضای آن، انتقادات فراوانی داشته‌اند که همواره مورد بی‌توجهی مدیریت حوزه هنری قرار گرفته است. برای همین دیدار با رئیس حوزه هنری پس از تمجیدهای رهبر انقلاب را اقدامی تشریفاتی- تبلیغاتی تلقی کرده و با نگارش نامه‌ای دلایل عدم حضور خود را به اطلاع دادمان رسانده و با صراحت، بی‌توجهی مدیران به وضعیت معیشتی کارکنان مرکز مطالعات پایداری را دلیل امتناع خود از دیدار اعلام می‌کنند.

اما مسئول دفتر رييس حوزه هنری، به بهانه عدم درج اسامی و امضای اعضای مرکز مطالعات پایداری در پای نامه از تحویل آن به دادمان خودداری می‌کند که این برخورد این کارمند دفتر رئیس حوزه‌هنری، با اعتراض اعضای مرکز مواجه می‌شود و در نهایت از طرف دفتر دادمان قول پی‌گیری داده می‌شود تا جلسه‌ای برای گفت‌وگوی اعضای مرکز مطالعات پایداری با رئیس حوزه‌هنری برگزار شود که البته تاکنون چنین جلسه‌ای برگزار نشده است.

ذکر این نکته ضروری است که مرکز مطالعات پایداری که یک دهه پیش، از تجمیع دو دفتر ادبیات و هنر مقاومت و انقلاب اسلامی تشکیل شده است، به‌عنوان یکی از ارکان اصلی حوزه‌ی هنری، مهم‌ترین مرکز خلق و نگارش آثار ادبی، تاریخی در عرصه‌ی انقلاب و دفاع‌مقدس به شمار می‌رود و هرگونه تضعیف آن آسیب و صدمه‌ی جبران ناپذیری به خود حوزه‌ی هنری وارد خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *