اخبار ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون:

وقتی افراد متعهد حذف می‌شوند نتیجه‌اش می‌شود اینکه عده‌ای با کوچک‌ترین اتفاق سینما و جشنواره را تحریم می‌کنند/ نتیجه سیاست‌گذاری غلط مسئولان صداوسیما این است که من چند سال است در تلویزیون کار نکرده‌ام، تلویزیون مال من است و همیشه اولویت من بوده

جعفر دهقان: چرا در تلویزیون فیلم‌های ارزشی ساخته نمی‌شود؟ کارهای ارزشی ما واقعا کجایند؟ آیا صرفا به‌دلیل نداشتن بودجه باید تن به هر کاری بدهیم؟ آیا فقط نداشتن سرمایه و بودجه دلیل کار نکردن می‌شود؟

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان انقلابی با ارائه هنر متعالی، بارزترین و زیباترین عرصه هنر متعهدانه را به نمایش گذاشتند.

🔺 اصلا فکر نمی‌کردم روزی سینمای ما به این سمت برود که یک‌سری فیلم‌های سطحی، نازل و بی‌محتوا، پرفروش شود اما یک‌سری کارهای ما که هدف‌های انقلاب را دنبال می‌کرد بی‌اهمیت می‌شود.

🔺 وقتی افراد متعهد حذف می‌شوند و دلسوزان انقلاب در گوشه عزلت رها می‌شوند، نتیجه‌اش این می‌شود که با کوچک‌ترین اتفاقات، برخی اهالی سینما با سینما قهر می‌کنند، جشنواره را تحریم می‌کنند، فیلم کار نمی‌کنند و کار کمرنگ می‌شود.

🔺 به این سؤال پاسخ دهیم که ما به دنبال چه نوع سینمایی هستیم، سینمای مفرح یا ارزشی؟ تکلیف‌مان را روشن کنیم. اگر قرار است کار کنیم پس چرا کسی نیست کار کند؟ چرا سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟ چرا این‌همه کار ساخته می‌شود اما هیچ‌کدام در مسیر هنر انقلاب نیست؟ چه کسی نمی‌گذارد ما کار کنیم؟

🔺 انگار ما فقط فیلم‌های جنگی را زمانی که در حال جنگ هستیم باید بسازیم که اشتباه محض است. این ماحصل تفکر سیاست‌گذاران سینمایی و تلویزیونی ماست.
🔺 چرا تلویزیون باید منتظر باشد پنج سال دیگر سلمان فارسی تمام شود، بعد فیلم بسازیم؛ چون بودجه نداریم؟ چرا بودجه نیست؟ چرا برخی از فیلم‌های نمایش خانگی را تلویزیون پخش نمی‌کند؟

🔺 نتیجه این کم‌کاری این می‌شود که جعفر دهقان دو سال در تلویزیون کار نکرده است. تلویزیون مال من است چون برای آن زحمت کشیدم. ۴۰ سال عمرم را گذاشتم و همیشه اولویت‌هایم تلویزیون بوده است. همیشه هم در مقابل مواضعم دفاع کردم. چرا هیچ‌کس از ما حمایت نمی‌کند. جعفر دهقان‌هایی که این ‌همه تلاش کردند و حالا گوشه خانه نشسته‌اند.

🔺 چرا در تلویزیون فیلم‌های ارزشی ساخته نمی‌شود؟ کارهای ارزشی ما واقعا کجایند؟ آیا صرفا به‌دلیل نداشتن بودجه باید تن به هر کاری بدهیم؟ آیا فقط نداشتن سرمایه و بودجه دلیل کار نکردن می‌شود؟

📌 گفتنی است جعفر دهقان در این گفت‌وگوی خود با روزنامه جام‌جم انتقادات زیادی به مدیریت رسانه ملی کرده و صداوسیما را به جهت میدان ندادن به بازیگران انقلابی و عدم تولید برنامه‌های پرمخاطب ارزشی با بهانه واهی نداشتن بودجه مورد سرزنش قرار داده است.

📌 اما روزنامه صداوسیما ترجیح داده با عدم اشاره به قسمت‌های عمده مصاحبه دهقان، تنها تیتر حذف بازیگران انقلابی از سینما را برای این گفت‌وگو انتخاب کند و از پذیرش مسئولیت تلویزیون در کنار گذاشتن چنین بازیگرانی طفره رود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *