اخبار ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرفی‌نو گزارش می‌کند:

وعده تکراری و خسته‌کننده دولت پس از دو سال: این قول را می‌دهیم که در موضوع کاغذ خودکفا و بی‌نیاز از واردات کاغذ شویم.

تعدادی از ناشران در گفت‌وگو با رئیس جمهور از کیفیت ضعیف کاغذ ایرانی گله کردند و گفتند این کاغذ برای چاپ کتاب باکیفیت مناسب نیست ولی رئیسی معتقد بود نباید در این موضوع بدبین باشند و کتاب‌ها را با کاغذ ایرانی منتشر کنند.

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه: علت اصلی افزایش قیمت کتاب گرانی شدید کاغذ است. تلاش می‌کنیم در تولید روزنامه، کتاب درسی و… از کاغذ ایرانی استفاده کنیم.

 وضعیت تولید کاغذ ایرانی در چند سال گذشته اصلا خوب نبوده است اما قول می‌دهیم وضعیت تولید کاغذ در کشور ما با همکاری وزارت ارشاد و وزارت صمت اوضاع خوبی پیدا کند و قیمت کاغذ پایین بیاید. این قول را می‌دهیم که در موضوع کاغذ خودکفا و بی‌نیاز از واردات کاغذ شویم.

 در شرایطی که افزایش قیمت کتاب سرسام‌آور شده و خریداران کتاب را واقعا عاصی کرده و گفته می‌شود قیمت یک کتاب به‌خاطر افزایش قیمت کاغذ هر ماه ۲۰ هزار تومان گران می‌شود، رئیس‌جمهور برای بار چندم وعده خودکفایی در حوزه کتاب را بیان می‌کند. جملات تکراری که تا امروز برای بار چندم از زبان رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و مشاور و معاونین او شنیده شده است.

 گفتنی است دو ماه قبل و در نمایشگاه کتاب رهبری به وضعیت اسف‌بار قیمت کاغذ انتقاد کرد و تعدادی از ناشران در گفت‌وگو با رئیس جمهور از کیفیت ضعیف کاغذ ایرانی گله کردند و گفتند این کاغذ برای چاپ کتاب باکیفیت مناسب نیست ولی رئیسی معتقد بود نباید در این موضوع بدبین باشند و کتاب‌ها را با کاغذ ایرانی منتشر کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *