اخبار ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرفی‌نو گزارش می‌کند:

تحریم تولیدات صداوسیما توسط مسئولان و داوران جشن حافظ برای اولین بار

 امسال اما علیرغم نامزدی آثار بسیار ضعیف نمایش خانگی مانند رئالیتی‌شوی ناتو و سریال‌های آنتن، راز بقا، نیوکمپ و سرگیجه اما برای اولین بار هیچکدام از سریال‌ها، برنامه‌ها و چهره‌های تلویزیونی نامزد جوایز این جشن نشده‌اند.

جایزه حافظ که سال ۱۳۷۶ توسط مرحوم علی معلم روزنامه‌نگار و منتقد فیلم بنیان نهاده شد تنها جایزه خصوصی تقدیر از دستاوردهای نمایشی کشور است که در آیین‌نامه خود را به‌عنوان تقدیرکننده از دستاوردهای سینما و تلویزیون ایران معرفی می‌کند.

 اما همسر و فرزند علی معلم و داوران این دوره از جشن حافظ در کمال تعجب برای اولین‌ بار آیین، قانون و روش جایزه را زیر پا گذاشته‌ و ضمن نادیده گرفتن دستاوردهای سه سال گذشته تلویزیون، تولیدات صداوسیما را به کلی تحریم کرده‌اند.

 جشن حافظ هر دوره و حتی در آخرین دوره برگزاری خود جوایز مختلفی را به بازیگران‌ و مجریان تلویزیونی اهدا می‌کرد. دوره قبلی این جایزه با نامزدی سریال‌های افرا، گاندو، زیرخاکی، نون‌ خ و نوروز رنگی تلویزیون و نامزدی محمد دلاوری، پیمان طالبی، سروش صحت، مژده لواسانی و مهران مدیری از میان مجریان تلویزیونی برگزار شد.

 در اختتامیه نیز پژمان جمشیدی و ژاله صامتی برای بازی در سریال زیرخاکی شبکه سه تلویزیون و سروش صحت برای اجرای برنامه کتاب‌باز شبکه نسیم برنده جوایز اصلی شدند.

 امسال اما علیرغم نامزدی آثار بسیار ضعیف نمایش خانگی مانند رئالیتی‌شوی ناتو و سریال‌های آنتن، راز بقا، نیوکمپ و سرگیجه اما برای اولین بار هیچکدام از سریال‌ها، برنامه‌ها و چهره‌های تلویزیونی نامزد جوایز این جشن نشده‌اند.

 درحالی که در سه سال گذشته چهره‌های برجسته‌ای چون احسان علیخانی، عباس موزون، رامبد جوان، مهران مدیری و محمد دلاوری در تلویزیون برنامه اجرا کرده‌اند.

 سریال‌های قابل توجه و بسیار پرمخاطبی مانند زیرخاکی، از سرنوشت، گیل‌دخت، مستوران، نجلا و حکم رشد از تلویزیون‌ پخش شده‌اند که مخاطبان می‌توانند کیفیت آن‌ها را با برخی از سریال‌های زرد و سخیف نمایش خانگی که در جشن حافظ حضور دارند مقایسه کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *