اخبار ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرفی‌نو گزارش می‌کند:

امید معلم: آثار صداوسیما کاستی داشتند که بین نامزدها نیستند، پس باید به خودشان رجوع کنند/ لجبازی با صداوسیما به تغییر اساسنامه جشن حافظ منجر خواهد شد؟!

 باید دید لجبازی سیاسی و نادیده گرفتن آثار صداوسیما توسط برگزارکنندگان جشن حافظ در نبود مرحوم علی معلم تبدیل به یک روال ثابت و منجر به تغییر اساسنامه این جشن خواهد شد یا نه؟!

روز گذشته میزان اعتراضات به عملکرد داوران و برگزارکنندگان جشن حافظ شدت پیدا کرد و رسانه‌های مختلفی لجبازی جشن حافظ با صداوسیما را عامل نادیده گرفتن کامل چهره‌ها و آثار تلویزیونی دانستند.

 امید معلم، دبیر جشن حافظ و فرزند مرحوم علی معلم حاضر به گفت‌وگو با «حرفی‌نو» در این خصوص نشد و گفت در مراسم اختتامیه در این باره صحبت خواهد کرد. اما دیشب و در خلال مراسم نیز پاسخی به انتقادات نداد و در سخنانی غیرواقعی و کنایه‌آمیز مدعی شد: «هر چیزی که در مراسم حافظ می‌بینید حاصل داوری حرفه‌ای است. اگر مجموعه‌ای در لیست نیست یعنی کاستی‌هایی وجود داشته است. اگر برخی در بین نامزدها نیستند، باید به خود رجوع کنند.»

 علیرغم اینکه افراد زیادی منتقد گفت‌وگوهای عادل فردوسی‌پور در دوره جدید برنامه فوتبال ۳۶۰ بودند و آن را دارای رویکردهای بعضا مبتذل و فاقد کیفیت سابق می‌دانستند اما دیشب جایزه بهترین چهره تلویزیونی به فردوسی‌پور اهدا شد و داوران جشن حافظ کسانی مانند احسان علیخانی، رامبد جوان، مهران مدیری و محمد دلاوری را در حد نامزد شدن نیز ندانسته بودند.

 همچنین با وجود پخش سریال‌های باکیفیت در سه سال گذشته از تلویزیون، دیشب مهران غفوریان برای بازی در سریال مبتذل نیسان آبی و رویا افشار برای بازی ضعیف و غیرحرفه‌ای خود در سریالی دیده نشده به نام آنتن جایزه‌های بهترین بازیگر را گرفتند.

 رقابت عادلانه زمانی محقق می‌شود که تمام هنرمندان فارغ از جهت‌گیری‌ها و اعتقادات سیاسی مشارکت داشته باشند ولی مدعیان سیاسی نکردن هنر در این دوره جشن حافظ مردود شدند و با ضرب و زور بسیار آثار تلویزیونی را نادیده گرفتند و در این راستا حتی مجبور شدند جوایز را به هنرمندان ضعیفی اهدا کنند.

 باید دید لجبازی سیاسی و نادیده گرفتن آثار صداوسیما توسط برگزارکنندگان جشن حافظ در نبود مرحوم علی معلم تبدیل به یک روال ثابت و منجر به تغییر اساسنامه این جشن خواهد شد یا نه؟!

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *