اخبار ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

 عیاری کل فیلم کاناپه را بدون روسری و با کلاه گیس ضبط کرده، کارش غیرقانونی است و خودش هم اصراری به اکران فیلم ندارد/ شیشلیک فیلم خیلی سیاه و تلخی است و نمی‌تواند مجوز اکران بگیرد/ قاتل و وحشی فیلم خیلی خوش‌ساختی است ولی به دلیل حجاب نداشتن بازیگر زن فقط می‌تواند در جشنواره‌های خارجی نمایش داده شود

حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: سال ۹۴ یا ۹۵ من در سازمان سینمایی معاون بودم که آقای عیاری اعلام کردند می‌خواهند فیلم کاناپه را با کلاه گیس بازیگران زن فیلمبرداری کنند. ایشان گفتند می خواهند خانم ها در داخل خانه بدون روسری باشند.

من همان جا عرض کردم که این کار بر خلاف قوانین و مقررات است و چنین فیلمی نمی تواند مجوز نمایش بگیرد. آقای عیاری گفتند من این کار را می‌کنم و هیچ توقعی ندارم و هیچ فشاری هم برای اخذ مجوز نمی آورم. هر موقع شرایطش بود اکران می کنیم. البته ایشان به این وعده شان عمل کردند.

فیلم شیشلیک مهدویان تلخی و سیاهی بسیار زیادی دارد و موافق نمایشش نیستیم. فیلم اصلاحاتی دارد که انجامش برای سازندگان سخت است. تلاش می کنیم یک مسیری برایش باز بشود.

بازیگر زن فیلم قاتل و وحشی سرش تراشیده است و این تصاویر به لحاظ شرعی امکان نمایش در داخل کشور را ندارد. علاوه بر این مشکل خشونت زیاد هم دارد. این فیلم بسیار خوش ساخت است. شورا مجوز داده که فیلم در جشنواره های خارجی شرکت کند.

مثلا درباره فیلم گزارش یگ جشن آقای حاتمی‌کیا بعضا خود صاحبان فیلم ها موافق نمایش آثار نیستند. این گونه نیست که این فیلم ها توقیف شده باشند. مالک فیلم می گوید من نمی خواهم فیلمم به نمایش درآید.

بازیگرانی که کشف حجاب کردند دیگر نمی توانند در فیلم های سینمایی بازی کنند. آثار قبلی‌شان به تدریج منتشر می شود که مالکان فیلم ها متضرر نشوند. چون سرمایه زیادی خرج شده است. ولی از این به بعد نمی‌توانند در فیلم جدیدی بازی کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *