اخبار ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک جایزه ادبی باید جایزه‌ای پویا باشد

خبوشان: هویت زمانی شکل می‌گیرد که به داشته‌های خودمان تکیه کنیم/ معرفی نامزدهای سومین دوره جایزه داستان حماسی

دبیرعلمی جایزه ملی داستان حماسی با اشاره به اینکه هویت زمانی شکل می‌گیرد که به داشته‌های خودمان تکیه کنیم گفت: داستان حماسی از رخدا‌دهای ترغیب‌کننده در تولید محتوا به شمار می‌رود و درصد زیادی از آثار مربوط به حماسه‌های بومی استان‌های کشور است.

جایزه ملی داستان حماسی، رویداد ادبی جریان‌سازی است که داستان حماسی را به عنوان یک گونه خاص از داستان که برآمده از تاریخ تمدن، فرهنگ و کنش‌های جمعی مردمی است، در جریان ادبیات داستانی کشور مطرح می‌کند.

عسکری درخصوص کلیت دبیرخانه هنر حماسی گفت: دبیرخانه هنر حماسی و اتفاقی که در چهارم خرداد رخ می‌دهد، چند سالی است که در حوزه هنری استان خراسان رضوی تشکیل شد و هدف اصلی ما این است که هویت ایرانی و اسلامی را در فضای عمومی هنر زنده کنیم. البته آسیب‌شناسی‌هایی داشتیم و به این مسأله رسیدیم که باید روحیه امید و ساحت حماسه بیشتر دیده شود. الآن هم در عرصه تولید آثار هنری در قالب‌های سنتی، سینمایی و … اتفاقات خوبی رخ داده است.

رونمایی از ۲ اثر در کنار آرامگاه فردوسی

رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و رئیس جشنواره ادبی داستان حماسی درخصوص اختتامیه این دوره اظهار داشت: در چهارم خرداد‌ماه امسال آئین سالانه هنر حماسی را همانند سال گذشته در کنار آرامگاه فردوسی برگزار می‌کنیم که در کنار اختتامیه، دوره چهارم را نیز آغاز خواهیم کرد. هدف اصلی از این امر زنده نگه‌داشتن این جایزه است، البته در کنار اختتامیه رونمایی از کتاب نظریه ادبیات شیعی با رویکرد حماسی از فرزاد قائمی و اثر سبزوارنامه که پرده نقالی با محوریت آثار مرحوم حمید سبزواری است خواهیم داشت و از کتاب‌های برگزیده دور دوم که به چاپ رسیده است رونمایی می‌کنیم. در سومین دوره به اهدافی که در نظر نداشتیم رسیدیم و امسال نیز بیش‌از ۷۰۰ اثر از تمام استان‌های کشور به دبیرخانه رسید که رشد چشمگیری در تعداد آثار رسیده به دبیرخانه داشتیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *