اخبار ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»

شرفی خبوشان، مدیر مرکز آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری فقط ۶ ماه پس از انتصاب، استعفا داد و رفت/ میلاد عرفان‌پور سرپرست این مرکز شد

محمدرضا شرفی خبوشان، شاعر و داستان‌نویس، که تنها شش ماه قبل به ریاست مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منصوب شده بود از سمت خودش استعفا داد و از این مرکز رفت. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که علت استعفای زودهنگام مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اختلافات شدید با هنرمندان و خصوصا شاعران این مجموعه است.

۶ ماه قبل در اواخر آبان سال ۱۴۰۱ محمدرضا شرفی خبوشان داستان‌نویس و شاعر توسط رئیس حوزه هنری به‌عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منصوب شد.

طی یکی دو روز گذشته خبر برکناری شرفی خبوشان از مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به گوش می‌رسید.
شرفی‌ خبوشان در گفت‌وگو با خبرنگار «حرفی‌نو» خبر رفتن از مرکز آفرینش‌های ادبی را تأیید اما خبر برکناری‌اش را تکذیب کرد و گفت خودش از این سمت استعفا داده و مایل به ادامه مسیر نبوده است‌.

گفتنی است چند ماه قبل شرفی خبوشان به‌عنوان یک مهره بیرون از حوزه هنری، بدون سابقه فعالیت رسمی در این مجموعه و بدون آشنایی با زوایای مختلف مرکز آفرینش‌های ادبی به‌عنوان مدیر این مرکز منصوب شد که این امر با انتقادات پراکنده‌ای از طرف تنی چند از هنرمندان و شاعران حوزه هنری مواجه شد.

شنیده می‌شود کشیده شدن این انتقادات و اختلافات به نزد رئیس حوزه هنری در نهایت شرفی خبوشان را تنها ۶ ماه پس از انتصاب از مرکز آفرینش‌های ادبی رفتنی کرده است.
بر اساس شنیده‌ها، میلاد عرفان‌پور، شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منصوب شده است.

مرکز آفرینش‌های ادبی یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های وابسته به حوزه هنری است که مسئولیت مهمی را در حمایت و معرفی نویسندگان و شعرای جوان بر عهده دارد. انتصابات بدون شناخت کافی مانند چند ماه گذشته می‌تواند موجب هدر رفتن عمر و انرژی این مرکز و اعضای آن شود و ضربات جبران‌ناپذیری وارد کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *