اخبار ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حرف‌های آیدین آغداشلو؛ نقاش و گرافیست درباره‌ی احمدرضا احمدی

پیشتازترین، زنده‌ترین و محبوب‌ترین شاعر نسل خودش بود/ فقط یکی دو شاعر در این نسل، هم‌تراز او بودند/ فقط می‌توانم بگویم خیلی دوستش داشتم

احمدرضا احمدی جایگاه بسیار مهمی دارد. در نسل شاعران بعد از نیما، احمدرضا احمدی قطعا از پیشتازترین‌ها بوده است. احمدرضا احمدی دیرپاترین، زنده‌ترین و به نوعی سخت‌جان‌ترین شاعران شعرنو بود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی حرفی‌نو آیدین آغداشلو نقاش، نویسنده و آرتیست سرشناس ایرانی در گفت‌وگو با شرق درباره‌ احمدرضا احمدی که سابقه‌ی دوستی و رفاقتی شصت  ساله با هم دارند، نکات جالب توجهی گفت که در ادامه شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

احمدرضا احمدی جایگاه بسیار مهمی دارد. در نسل شاعران بعد از نیما، احمدرضا احمدی قطعا از پیشتازترین‌ها بوده است. احمدرضا احمدی دیرپاترین، زنده‌ترین و به نوعی سخت‌جان‌ترین شاعران شعرنو بود.

او محبوب‌ترین شاعران نسل خودش بود و محبوب‌ترین شاعر نسل خودش هم ماند. تداوم کار احمدرضا حیرت‌انگیز بود. هیچ‌وقت خسته نشد و در سخت‌ترین روزها و لحظات عمرش هم شعر می‌نوشت. مطلقا ادا نداشت. ساده زندگی کرد و ساده شعر نوشت.

تصویر در شعر احمدرضا احمدی در زمینه‌ای از نهایت پیچیدگی تا نهایت سادگی سیر می‌کند و این او را از دیگران ممتاز و متمایز می‌کند.

احمدرضا خیلی زود راه خودش را از همه شاعران معاصرش جدا کرد. فقط یکی دو شاعر مثل یدالله رویایی و بیژن الهی هم‌تراز او بودند. احمدرضا خیلی زودتر از کسی مثل رضا براهنی با شعرهایش گفته بود که «…دیگر شاعر نیمایی نیستم».

به عنوان کسی که شصت سال با او سابقه دوستی داشته و به قول او اولین نقد را روی کتابش نوشته، باید بگویم در توصیفش چیزی گویاتر از این به ذهنم نمی‌رسد که «خیلی دوستش داشتم.»

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *