اخبار ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
پژمان بازغی، بازیگر سینما و تلویزیون و رئیس انجمن صنفی بازیگران:

در خصوص واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما زود قضاوت کردیم/ چند بازیگر پرونده قضایی دارند و کارشان از دست ارشاد خارج شده ولی باید با عفو رهبری بخشیده شوند

 چند بازیگر که وزارت ارشاد اسامی‌شان را اعلام کرد محدودیت دارند چون پرونده قضایی دارند. یعنی وضعیتشان خارج از دست ارشاد است. کسانی هستند که مدعی‌العموم و دادستان برای آنها پرونده قضایی تشکیل داده است. با توجه به عفو رهبری بسیاری از این پرونده‌ها باید مختومه اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی حرفی‌نو پژمان بازغی، رئیس انجمن صنفی بازیگران و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با اعتمدآنلاین موضوعات مهمی را در خصوص مسائل جامعه سینمایی و وضعیت بازیگران بیان کرده است که بخش‌های مهمی از این گفت‌وگو را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

بازیگران و خانه سینما در مورد واگذاری شبکه نمایش خانگی به صداوسیما گفتند «پایان مرگ و تفریحات ما» که به نظر من این داوری زود بود.

بدون اینکه مصوبه را خوانده باشند یا مطلع باشند هول و ولا بین علاقه‌مندان سینما به وجود آوردند که ما دیگر نمی‌توانیم پلتفرم کار کنیم و پلتفرم‌ها کارشان ساخته شده و رفته زیر نظر تلویزیون. خب تلویزیون رسانه فراگیرتری است اما برای تماشای پلتفرم‌ها باید اشتراک بخرید، تا محصولات را تماشا کنید.

از مسئولان صداوسیما پرسیدیم اگر پلتفرمی بخواهد مجموعه‌ای بسازد آیا از دوستانی که خوشایندشان نیست در آینده استفاده خواهد کرد یا خیر؟ که در واقع جواب‌مان را گرفتیم. آنها در پاسخ گفتند اصلاً چنین چیزی نیست و تلویزیون حتماً از کسانی که عضو انجمن بازیگران هستند استفاده خواهد کرد و به من اطمینان دادند آن مسائل حل شده است.

چند بازیگر که وزارت ارشاد اسامی‌شان را اعلام کرد محدودیت دارند چون پرونده قضایی دارند. یعنی وضعیتشان خارج از دست ارشاد است. کسانی هستند که مدعی‌العموم و دادستان برای آنها پرونده قضایی تشکیل داده است. با توجه به عفو رهبری بسیاری از این پرونده‌ها باید مختومه اعلام شود.

یک زمانی ما مالیات پرداخت نمی‌کردیم اما الان باید خیلی سفت و سخت مالیات پرداخت کنیم، پس نکته پنهانی وجود ندارد چون اگر چیزی را پنهان کنید به عنوان کتمان مالیاتی باید غرامت پرداخت کنید.

ما جزو صنف کارگران فصلی وزارت کار هستیم. پیامک که می‌آید پول را واریز کنید، در عنوان نوشته شده «حساب کارگران فصلی وزارت کار» که خیلی تاسف‌آور است. مالیات را باید در بیشترین شرایط پرداخت کنیم ولی بیمه و از کارافتادگی نداریم، به عنوان کارگران فصلی، بیمه پایه تامین اجتماعی است.

اساسنامه این اجازه را به ما نمی‌دهد که بیانیه سیاسی صادر کنیم. یعنی اگر بخواهیم بیانیه سیاسی صادر کنیم اداره کار می‌تواند بگوید من انجمن بازیگران خانه سینما را نمی‌خواهم. چون خارج از ضوابط اساسنامه کار می‌کنند.

صندوق هنر می‌گوید اگر سه سال کار نکنید عضویت شما را لغو می‌کنم. یک بازیگر که سنش بالا رفته و درگیر بیماری‌های مختلف است و سال‌ها نتوانسته کار کند، امروزه‌روز نیازمند بیمه درمانی شماست وگرنه در جوانی که خودش از پس خودش برمی‌آمده!

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *