اخبار ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فقط صدور مجوز ۲ درصد از کتاب‌ها به مشکل می‌خورد، حتی یک نویسنده هم نباید از این روند دلخور شود/ سرانه مطالعه برای هر ایرانی ۳۳ دقیقه است

محمدمهدی اسماعیلی: بخش عمده فروش کتاب در نمایشگاه کتاب به کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص دارد. باید مسئولان در وزارت ارشاد بسته کاملی را برای این منظور رونمایی کنند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۸ هزار کتاب تالیف و ترجمه شده است، این کتاب‌ها برخی برای نخستین بار چاپ شدند و برخی آثاری هستند که تجدید چاپ شده‌اند.

🔺 صدور مجوزها برای کتاب با قدرت انجام می‌شود. شاید کمتر از دو درصد کتاب‌ها به بحث‌های کارشناسی دوباره می‌رسد، تا مورد بررسی قرار بگیرند. باید این رفت و برگشت با حداقل تاخیر، حداکثر دقت و احترام به خالق اثر انجام شود. حتی یک نویسنده نباید از این روند دلخور باشد.
🔺 حدود یک میلیون و ۴۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه در بخش مجازی به فروش رسیده است. روندی که دنبال کردیم عدالت فرهنگی ایجاد کرد و مردم از همه شهرها به طور یکسان توانستند از این امکانات استفاده کنند.

🔺 نمی‌توان گفت که اطلاعات دقیقی از سرانه مطالعه داریم اما آخرین بررسی نشان می‌دهد، سرانه مطالعه برای هر ایرانی ۳۳ دقیقه، بدون درنظر گرفتن کتاب‌های ادعیه، آموزشی و کمک درسی است.
🔺 بخش عمده فروش کتاب در نمایشگاه کتاب به کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص دارد. باید مسئولان در وزارت ارشاد بسته کاملی را برای این منظور رونمایی کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *