اخبار ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم/ در حال حاضر فقط به فکر احداث موکب و پخت غذا هستیم، این شیوه ادامه پیدا کند نسل جوان را از دست می‌دهیم

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع): برگزاری مراسمات دینی درگیر مسائل شکلی هستیم و با وجود ظرفیت‌های زیادی که از جمله مسلمیه، غدیر، محرم و … در اختیار داریم و آموزش‌هایی که به مادحان و سخنرانان در حوزه شناساندن ائمه به مردم داشتیم.

🔺 به‌رغم تمامی تذکرات برخی تعابیر لرزه بر اندام انسان می‌انداخت که چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم.

🔺 برائت از دشمنان جزو محوری‌ترین مسائل مربوط به زیارت است اما نسبت به برخی از رسوم بی‌توجهی می‌شود و در حال حاضر فقط به فکر احداث موکب و پخت غذا هستیم.

🔺 پذیرایی از زوار خوب است اما باید به این فکر کنیم که جوانی که در این مسیر قرار گرفته پس از بازگشت چه دستاوردی از سفر خود دارد و آیا می‌تواند سفیر اسلام و تشیع باشد یا خیر و در واقع باید به فکر اثرگذاری این مراسمات معنوی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

🔺 اگر در عزاداری و برگزاری مراسمات معنوی به همین شیوه و بدون کار فرهنگی اقدام کنیم متأسفانه نسل جوان را از دست می‌دهیم و تنها کسی که عمق این فاجعه را درک می‌کند رهبر معظم انقلاب است که در تمامی سخنرانی‌ها به‌خوبی به موضوعات لازمه جامعه می‌پردازند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *