اخبار ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»

اقدام جالب یک هیئت عزاداری در تهران/ علاقمندان زیارت اربعین که گذرنامه ندارند با مدارک شناسایی به این هیئت بروند

در حالی که با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین تبدیل به دغدغه تمام علاقمندان آن امام شهید می‌شود اما مشکلات و موانع فراوانی مانند گذرنامه، بلیت اتوبوس، هواپیما، هزینه بالای سفر و… پیش روی زائران حسینی قرار دارد.

 با این وجود یکی از هیئات مشهور تهران تلاش کرده در حد توان خود، یکی از موانع مهم یعنی گذرنامه‌های تاریخ مصرف‌ گذشته را از پیش روی زائران بردارد.
 با هماهنگی مسئولان هیئت «عشاق‌الحسین» تهران، سردار ذوالقدر رئیس پلیس اداره گذرنامه شخصا به همراه همکارانش در اداره مذکور با عنوان میز خدمت در این هیئت محترم حضور پیدا می‌کنند.

 عزاداران حسینی می‌توانند به همراه شناسنامه و کپی آن، کارت ملی و کپی، یک قطعه عکس و پاسپورت قدیمی خود در هیئت حاضر شده و نسبت به دریافت گذرنامه ویژه زیارت اربعین اقدام نمایند.
 هیئت «عشاق‌الحسین» تهران در دهه ۶۰ تأسیس شد و در طول چند دهه گذشته توانسته جوانان نسل‌های مختلف تهران را جذب خود کند. حضور گسترده نوجوانان و جوانان در شب‌های مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان و عزاداری ماه محرم در این هیئت چشم‌گیر است.

مسئولان هیئت «عشاق‌الحسین» در چند سال گذشته با کمک مردم و بانیان این هیئت، اقدام به تأسیس یک مجتمع بزرگ در چهارراه صفا، واقع در خیابان هفده شهریور کرده‌اند که قرار است علاوه بر عزاداری در این مجتمع به موضوعات ورزشی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی جوانان و نوجوانان نیز پرداخته شود.

 علی حاجی قربانعلی دولابی، معروف به «حاج قربون»، عالم، مناجات‌خوان و مداح مشهور و پرطرفدار تهران در این هیئت به سخنرانی می‌پردازد و سید مهدی حسینی، مرثیه‌خوان جوان نیز مسئولیت روضه‌خوانی و مداحی را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *