اخبار ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حسین سعیدی، مدیر عامل به‌نشر در گفت‌وگو با «حرفی‌نو»:

بخش عمده فروش پلتفرم طاقچه کتاب‌های مذهبی و انقلابی است، قطعا با خروج یکباره ما ناشران دینی، طاقچه متحمل خسارت‌های مالی بزرگی خواهد شد/ مدیران طاقچه معذرت بخواهند و اعلام برائت کنند، ما برمی‌گردیم

 خبرنگاران «حرفی‌نو» با محمد صدوقی، بنیان‌گذار، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره و با امیرحسین لطیفی مدیرعامل فعلی طاقچه تماس گرفتند ولی آن دو حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند. صدوقی گفت در هیئت مدیره تصمیم گرفتیم با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکنیم. قرار است به زودی یکی از رسانه‌ها به نقل از خودش گزارشی درباره این حواشی منتشر کند که از ما نیز اطلاعاتی گرفته است.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با «حرفی‌نو»: پس از تخلفی که پلتفرم طاقچه انجام داد و تصویری که بدون حجاب شرعی و قانونی از کارمندانشان منتشر کردند به مدیران طاقچه نامه نوشتیم و به دستشان هم رسید.

 به مدیران طاقچه گفتیم اگر از این تصاویر اعلام برائت نکنید از پلتفرم شما خارج می‌شویم ولی حتی جواب ما را هم ندادند. افرادی از انجمن کتابفروشان انقلاب اسلامی، نشر معارف و انتشارات شهید کاظمی با مدیران طاقچه تماس گرفتند ولی پاسخی دریافت نکردند. آن‌ها نه موضوع را تکذیب می‌کنند و نه توضیحی می‌دهند.

 مدیران پلتفرم طاقچه با یک عذرخواهی ساده می‌توانستند جلوی خسارتی که الان متحمل شدند را بگیرند. الان هم مسیر بسته نشده و اگر معذرت بخواهند، از آن تصاویر اعلام برائت و با خاطیان برخورد کنند ما به طاقچه برمی‌گردیم.

 مدیران طاقچه ادعای متدین بودن می‌کنند و بخش عمده فروش آن‌ها در اپلیکیشن طاقچه کتاب‌های دینی و انقلابی و آثار ما ناشرین مذهبی است و خارج شدن یکباره ما ناشرین انقلابی از طاقچه، آن‌ها را متحمل خسارت بزرگی خواهد کرد.

 کاری که ما کردیم یک اقدام صنفی بود. مدیران طاقچه باید مشتری‌مدار باشند و به عقاید ناشران احترام بگذارند. حجاب یک ارزش دینی، شرعی، انقلابی و مهم‌تر از آن قانون رسمی جمهوری اسلامی است و همه موظف به اجرای آن هستند.

 گفتنی است روز گذشته پس از انتشار تصاویری بدون حجاب شرعی از کارکنان پلتفرم پخش الکترونیکی کتاب طاقچه تعدادی از ناشران مانند جمکران، به‌نشر، خط مقدم، شهید کاظمی و… از این پلتفرم خارج شدند. چند روز قبل پلتفرم دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین بازارگاه و فروشگاه آنلاین ایران نیز پس از انتشار چنین تصاویری توقیف و دفتر کارش پلمپ شد.

 خبرنگاران «حرفی‌نو» با محمد صدوقی، بنیان‌گذار، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره و با امیرحسین لطیفی مدیرعامل فعلی طاقچه تماس گرفتند ولی آن دو حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

 صدوقی گفت در هیئت مدیره تصمیم گرفتیم با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکنیم. قرار است به زودی یکی از رسانه‌ها به نقل از خودش گزارشی درباره این حواشی منتشر کند که از ما نیز اطلاعاتی گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *