اخبار ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
علی رهبری، موسیقی‌دان و رهبر پیشکسوت ارکستر:

در جشنواره فجر جایی برای کیهان کلهر و حسین علیزاده وجود ندارد/ ۲۰ سال است که افراد تکراری با تصمیمات تکراری در موسیقی ما مدیر و مشاور و… هستند/ بنیاد رودکی قادر نیست برای موسیقی برنامه‌ریزی کند

به گزارش حرفی‌نو علی رهبری، موسیقی‌دان و رهبر پیشکسوت ارکستر:

 اگر نام جشنواره فجر را تنها «جشن فجر» گذاشته بودند، کاملا درست و منطقی بود و دیگر انتقادی هم به آن وارد نمی‌شد اما همراهی کلمه‌های فستیوال یا جشنواره در عنوان این رویداد، انتظاری ایجاد می‌کند که تا به حال عملی نشده است.

 در جشنواره فجر جایی برای حسین علیزاده و کیهان کلهر وجود ندارد و این بی‌معنی است. محیط موسیقی ما مانند باغی غنی از میوه‌های عالی است که اکنون دچار آفت شده و اتفاقا این آفت‌زدگی به جشنواره موسیقی فجر هم رسیده است.

 متاسفانه در ۲۰ سال گذشته شاهد تکرار مکررات بوده‌ام البته با این تفاوت که کیفیت موسیقی، وضع موسیقی‌دان‌ها و به‌ خصوص جشنواره فجر خیلی وقت‌ها با درجا زدن ضعیف‌تر هم شده است.

 در ۲۰ سالی که من موسیقی ایران را رصد کرده‌ام، افرادی تکراری به صورت مختلف در جایگاه‌های مشاور، عضو شورا، مدیر هنری و… مسئولیت داشته‌اند. مشکل اصلی اینجاست که موسیقی در سطح تجربه و ظرفیت خود این افراد باقی مانده است و نتوانسته بالا برود.

 من خودم شاهد بوده‌ام که تمام اتفاقات موسیقایی توسط یک گروه تصمیم‌گیری می‌شود و تصمیمات و رویکرد آنها نیز اغلب تکراری است.

 تصمیماتی که برخی از این مسئولان گرفته‌اند اغلب مانند بداهه‌سرایی بوده و ضرر مستقیمش به موزیسین‌ها و حتی به خود وزارت فرهنگ و ارشاد برگشته است. بنیاد رودکی اغلب نتوانسته برای موسیقی برنامه‌ای را که هم فرهنگی باشد و هم سرگرم‌کننده به انجام برساند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *