اخبار ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان:

آقای اسماعیلی! فروش ۲۵۰ میلیاردی فسیل نامش رونق سینما نیست، شکست سینما است/ اشخاص بهتری از محمد خزاعی برای ریاست سازمان سینمایی داریم ولی جایگاهی ندارند، هیچ سینماگری امروز از وزارت ارشاد راضی نیست

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون: شکاف بسیار عمیقی بین هنرمندان و وزیر محترم وجود دارد. همه می‌دانند هنرمندان بسیاری با ایشان زاویه دارند و خیلی هم با صراحت نظراتشان را بیان کرده‌اند.

 حالا من نمی‌دانم ایشان چرا گفته‌اند هیچ شکافی میان دولت و سینماگران وجود ندارد. احتمالا ایشان هنرمندانی که با ایشان همسو نیستند را هنرمند نمی‌دانند. آقای اسماعیلی در اوایل مدیریتشان یک رفتار نامناسب کلامی بر علیه تعدادی از هنرمندانِ اتفاقا به نام داشتند. این چنین رفتارهایی متاسفانه بسیاری از هنرمندان را دلگیر کرد. کاش یک عذرخواهی می‌کردند یا حتی حرفشان را تفسیر می‌کردند که “من منظورم همه‌ی هنرمندان نبوده و اشاره‌ام به تعداد اندکی است”. این کار را نکردند و متاسفانه روی حرفشان پایبند بودند و خب دلخوری هنرمندان از ایشان هم ادامه داشت.

 رونق سینما یعنی از هر گونه و ژانری فیلم ساخته شود و فروش برود. از آنجایی که همه‌ی گونه‌های سینما در ایران فروش نمی‌رود سینمای ما فقیر است. سینمای ما با فروش ۲۵۰ میلیارد تومان فروش فسیل نمی‌تواند ادعای تعامل میان دولت و سینماگران داشته باشد. اگر از این نگاهی که من توضیح دادم موضوع را ببیندی به نظر من سینما نه تنها ثروتمند نشده بلکه تضعیف شده است.

 من در ایران سینماگر معروف از بازیگر تا نویسنده و تهیه‌کننده و… ندیده‌ام که از حال کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریفی کند. اشخاص بهتری از محمد خزاعی برای ریاست سازمان سینمایی داریم ولی جایگاهی ندارند.

 من از وزیر محترم می‌خواهم اصلا حرف نزند. ایشان هر وقت حرف می‌زند یک جای کار خراب می‌شود. به نظر من سكوت بهترين راه برای امروزِ دولت حداقل از جانب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد، آقای اسماعیلی‌ست. ایشان سکوت کنند. حرفی نزنند و اجازه بدهند هنرمندان هم ساکت باشند. عامل مصاحبه‌های ضددولت هنرمندان خود دولت است. خب ساکت باشند و اصلا راجع به آن حرف نزنند. تلویزیون که هیچی، اصلا هنرمندان درجه یک اعم از بازیگر و نویسنده و تهیه‌کننده، طراح لباس و… در تلویزیون کاره‌ای نیستند. این‌ها وارد پلتفرم‌ها شده‌اند.

 کسی که می‌خواهد اپوزیسیون شود را دیگر نمی‌شود جلویش را گرفت و بلاخره کار خود را می‌کند. منظور من گروهی‌ست که همین الان مدام به فکر فرار از ایران هستند. قاطعانه می‌گویم تعداد کثیری از هنرمندان در عرصه‌های مختلف اگر امکانش برایشان فراهم شود و بتوانند بروند قطع به یقین می‌روند. این واقعا بد است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *