اخبار ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»

کتاب «بدون مرز»، خاطرات یکی از فرماندهان ارشد سپاه در هفته دفاع مقدس توسط نهادهای نامشخصی توقیف شد

 پس از ماجرای توقیف کتاب مرتضی سرهنگی درباره شهید سلیمانی و توقیف کتاب جعفر شیرعلی‌نیا این بار چندم است که وزارت ارشاد در حراست و حفاظت از نویسندگان و مجوزهای صادرشده توسط خودش ناتوان می‌شود و اختیارات قانونی خورش را کاملا به مجموعه‌های بیرونی منتقل می‌کند.

کتاب بدون مرز تازه ترین اثر انتشارات خط مقدم است که به قلم آقای گل‌علی بابایی خاطرات سید علی اکبر طباطبایی، جانشین فرمانده سپاه و از مستشاران نظامی سپاه قدس در سوریه را روایت می‌کند.

 در این کتاب به سیاست نظامی ایران در سوریه، تدمر، حلب، حمص و… پرداخته شده و نویسنده به بهترین شکل آن را از زبان راوی به متن تبدیل کرده است.

 عملیات‌های مختلف در لبنان و آموزش چریک‌های حزب‌الله، عملیات برون مرزی فتح برای آزاد کردن اسیران ایرانی، صحنه‌هایی از کشتار مردم بی‌گناه حلبچه، قبول قطعنامه ۵۹۸، حضور در بوسنی و هرزگوین برای حمایت از مسلمانان و اثرگذاری تصمیمات حاج قاسم سلیمانی در این منطقه، خلاصه ای است از آنچه که گل‌علی بابایی از خاطرات شفاهی سید علی اکبر طباطبایی به رشته تحریر در آورده است.

 این کتاب که به تازگی با نظارت و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشر و روانه بازار کتاب شد، در هفته دفاع مقدس توسط نهادهای غیر مسئول توقیف شده و زین‌پس تهیه آن برای علاقه‌مندان این کتاب ممکن نیست.

 گلعلی بابایی یکی از شناخته‌شده‌ترین پژوهشگران و مستندنگاران دفاع مقدّس است که با نگارش کتاب‌هایی مثل همپای صاعقه شناخته می‌شود. جالب اینجاست که نهادهای غیرمشخص خاطرات یک مقام ارشد نظامی یعنی جانشین فرمانده سپاه پاسداران که با میل خود اقدام به ضبط و انتشار خاطراتش کرده است را توقیف کرده است.

 پس از ماجرای توقیف کتاب مرتضی سرهنگی درباره شهید سلیمانی و توقیف کتاب جعفر شیرعلی‌نیا این بار چندم است که وزارت ارشاد در حراست و حفاظت از نویسندگان و مجوزهای صادرشده توسط خودش ناتوان می‌شود و اختیارات قانونی خودش را کاملا به مجموعه‌های بیرونی منتقل می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *