اخبار ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»:

 وزیر ارشاد خطاب به وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی: بمباران دفاتر شبکه های خبری در غزه، «جنایت جنگی علیه خبرنگاران» است/ باید در اقدامی هماهنگ و جمعی به سبب کشتار خبرنگاران از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه شکایت کنیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای فرهنگ ۳۴ کشور اسلامی مانند قطر، ترکیه، عمان، عربستان سعودی، نیجریه، مراکش، جمهوری آذربایجان و… کرده و درباره جنایات صهیونیست‌ها و کشتار خبرنگاران هشدار داد.

اسماعیلی در این نامه‌ها نوشت: ما به عنوان کارگزاران فرهنگی جهان اسلام، وظیفه داریم سیاستی کارساز و اثرگذار را در حوزۀ مسئولیت خود در پیش گیریم تا نقشی عمده در حمایت از «حقوق فرهنگیِ مقاومت اسلامی» ایفا کنیم؛ اقدامی که مستقیماً بر عهدۀ ما وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی است و باید این مسئولیت را به طور جدی به انجام رسانیم.

در این یک هفته، برابر آمار رسمی، دست‌کم ۱۰ خبرنگار مسلمان و غیرمسلمان از رسانه‌های مهم جهان، جان خود را از دست داده‌ و شهید شده‌اند.

فیلم اجساد تکه‌تکه‌شدۀ خبرنگاران به دست اشغالگران صهیونیست، وجدان هر انسان فرهنگ‌پرور، آزادی‌خواه و انسان‌دوست را می‌آزارد و ما نمی‌توانیم در برابر آن، که مسئولیت اصلی ماست، فعال نباشیم یا ساکت بمانیم.

این قساوت‌ها در کنار بمباران دفاتر شبکه های خبری در غزه، «جنایت جنگی علیه خبرنگاران» است و نه فقط نقض فاحش حقوق فرهنگی مردم، بلکه «محدودیت سیستماتیکِ نظامی» علیه رسانه‌های جهانی به شمار می‌رود و باید از هر امکانی برای حفاظت از خبرنگاران و رسانه‌ها استفاده کنیم.

بر این اساس پیشنهاد می‌شود همۀ ما از دولت‌های خود بخواهیم در اقدامی هماهنگ و جمعی علیه رژیم صهیونیستی به سبب زیر پا گذاردن حقوق رسانه‌ها و این جنایت علیه خبرنگاران، به دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) شکایت کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه پیش‌قدم خواهد بود.

این آمادگی وجود دارد تا جمهوری اسلامی ایران در سریعترین زمان برای تبادل ابتکارات فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی میزبان متفکران مقاومت باشد و از همین طریق اقدامات فوری را صورت دهیم.

آخرین اخبار واصله حاکی از این است که شمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۶ نفر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *