اخبار ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پاسخ مرضیه برومند به حواشی سخنانش در تشییع داریوش مهرجویی: هنرمندان ما به دلیل رفتار غلط مسئولان آنچه درباره ملت مظلوم فلسطین در دلشان است به زبان نمی‌آورند و هم‌دردی نمی‌کنند/ من غمگین بودم و چون تمرکز نداشتم به اشتباه از کلمه جنگ استفاده کردم

مرضیه برومند کارگردان و مدیرعامل خانه سینما نوشت: در مراسم تشییع هنرمند بزرگ کشورمان داریوش مهرجویی، من هم مثل همه دوستان و همکارانم بسیار غمگین و آشفته و پریشان بودم و تمرکز کافی برای حرف زدن نداشتم اما به حکم جایگاه حقوقی‌ام از من خواستند صحبت کنم.

 ابتدا از مسئولان فرهنگی بابت همراهی‌‌شان در برگزاری مراسم و همچنین مراسم تشییع آتیلا پسیانی تشکر کردم و گفتم قدر هنرمندان را باید تا زنده هستند بدانند.

 ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم. می‌خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین با هنرمندان و آثارشان مناسب بود که متاسفانه نیست، بدون شک آن‌ها هم آنچه را که در دل داشتند به زبان می‌آوردند. حوادث غمبار غزه و آنچه را که سال‌هاست بر ملت بی‌پناه فلسطین می‌گذرد محکوم و در آثارشان ثبت می‌کردند اما متاسفانه به اشتباه واژه جنگ را به کار بردم.

 من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم. هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند.

 آنچه مرا به نوشتن این متن واداشته است پاسخ به واکنش‌های مغرضانه و جعلی که به راه افتاده و پیش از این هم آن را تجربه کرده بودم نیست. آن‌ها که آثار مرا دیده‌اند و با کارهای من بزرگ شده‌اند می‌دانند که من چگونه می‌اندیشم.

 به‌عنوان شخص مرضیه برومند و یکی از سینماگران این سرزمین از صمیم قلب و با تمام وجود، فجایع و کشتارمردان و زنان و کودکان بی‌گناه و مظلوم سرزمین همواره زخمی و رنج کشیده فلسطین و بی توجهی جوامع بین المللی را به این ظلم هشتاد ساله محکوم می‌کنم.

 روز گذشته در مراسم تشییع مرحوم داریوش مهرجویی، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما سخنرانی کرد و گفت: «ما برای کشور و مردم در این سرزمین ماندیم‌. شما مسئولان فرهنگی با ما خوب رفتار کنید، ما هم کنار شما با اسرائیل و رژیم صهیونیستی می‌جنگیم ولی دلمان خون است.» افرادی به‌خاطر بیان این سخنان برومند را در مراسم تشییع هو کردند و عده‌‌ای نیز در فضای مجازی او را مورد توهین قرار دادند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *