اخبار ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون:

مهرجویی گفت قدت کوتاه است و من را برای بازی در فیلم هامون رد کرد/ اصلا لباس برند نمی‌پوشم و خانه‌ام در مرکز شهر است، اصلا دوست ندارم خانه‌ام را به بالای شهر ببرم/ اگر یه حبه قند به اسکار می‌رفت جزو پنج فیلم اول می‌شد

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون: مرگ هنرمندان را بهانه‌ای برای تنبلی خودتان قرار ندهید. مراسم که تمام شد هرکس هر کاره‌ای هست برگردد سر کار خودش. خود مهرجویی هم اگر الان زنده بود یک فیلمنامه نوشته بود و می‌خواست آن را بسازد.

از نقش‌های مثبت خوشم نمی‌آید و دوست دارم نقش‌های منفی بازی کنم. چون در زندگی واقعی هم چالش را نقش‌های منفی ایجاد می‌کنند.

بیشتر مردم نمی‌دانند که من خیلی دیر و در ۴۰ سالگی وارد سینما شدم و تا سال‌ها دستیار صحنه، گریم و… بودم. یک بار از دفتر مهرجویی برای نقش علی عابدینی (رفیق حمید هامون) در فیلم هامون صدایم کردند. اما وقتی مهرجویی نگاهم کرد گفت قدت کوتاه است و قبولم نکرد. مهرجویی یک‌سری اعتقادات عرفانی داشت و می‌گفت بازیگر هر نقش را باد برایمان می‌آورد.

اصلا لباس برند نمی‌پوشم. گاهی اوقات از میدان گمرک لباس می‌خرم. قبلا از یک لباس دست‌دوم فروش در میدان توپخانه لباس می‌خریدم. از آن مغازه یک پالتوی دست دوم خریدم که هنوز هم نوی نو است. برند یعنی چه؟!

خانه‌ام هنوز هم در مرکز شهر است و اصلا تصمیم ندارم خانه‌ام را به بالای شهر تهران ببرم. چون برای این کار مجبورم مثل خر هر کاری را قبول کنم و انجام دهم تا بتوانم پول آن خانه را بدهم. اینجا هم اول مستأجر بودیم و بعد با همسرم پول جمع کردیم تا بتوانیم آن را بخریم. خیلی هم در این خانه احساس آرامش می‌کنیم. برخی از مردم ۷ برابر پول خانه من زیر پایشان ماشین است.

در کارنامه خودم یه حبه قند را خیلی دوست دارم. یک فیلم پاک و خیلی ایرانی است. رضا میرکریمی هم یک کارگردان واقعا درجه‌یک است. اگر یه حبه قند نماینده ایران در اسکار می‌شد حتما می‌ر‌فت جزو پنج تا فیلم اول.

به میرزا اسماعیل دولابی عارف خیلی علاقه داشتم و نقشی که در فیلم یه تکه نان کمال تبریزی بازی کردم را از روی او الگو گرفتم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *