اخبار ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
به گزارش «حرفی‌نو»:

حذف ناشران از نمایشگاه کتاب و برگزاری هایپر کتاب: نمایشگاه کتاب از دوره بعد بدون حضور ناشران برگزار می‌شود/ عرضه طبقه‌بندی شده کتاب‌ها در نمایشگاه، هزینه غرفه‌داری را حذف می‌کند و در راستای حمایت از ناشران است

حسن گلی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی: نمایشگاه کتاب تبریز به همراه نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه حجاب و عفاف از ۱۷ تا ۲۱ آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

نمایشگاه هجدهم کتاب تبریز با هدف کیفی‌سازی و عرضه آثار و کتب بروز به‌جای اینکه ناشر پایه و با حضور ناشران برگزار شود، به صورت طبقه بندی شده و موضوع محور و به اصطلاح هایپر خواهد بود.

با فراخوان خانه کتاب و ادبیات، کلیه ناشران علاقمند به حضور در این نمایشگاه فهرست کتب چهار سال اخیر خود را به این خانه اعلام کرده‌اند و در نمایشگاه بر اساس دسته‌بندی موضوعی و به صورت متمرکز در دسترس دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار خواهند گرفت.

موضوع محور بودن نمایشگاه از یک سو موجب تسهیل فرآیند جست‌وجو و انتخاب کتاب برای بازدید کنندگان خواهد شد و از سوی دیگر به واسطه حذف هزینه‌های حضور در نمایشگاه اقدامی حمایتی از ناشران است.

سال بعد نمایشگاه کتاب تهران نیز به این شکل برگزار خواهد شد و البته با توجه به دوره اول برگزاری نمایشگاه به این صورت در تبریز، امکان ثبت نام و برپایی غرفه تنها برای ناشران آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

در نمایشگاه‌های قبلی، امکان قیاس کتب ناشران وجود نداشت اما در نمایشگاه هجدهم با توجه به ارائه دسته‌بندی شده آثار همه ناشران در یک موضوع، بازدید کننده به سهولت و مثلا با مراجعه به بخش کتب دانشگاهی می‌تواند کتاب مورد نظر خود را در بین ناشران مختلف قیاس و بهترین گزینه را بر اساس شاخص‌هایی چون قیمت، محتوا و کیفیت چاپ انتخاب و خرید کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *