اخبار ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
دبیر انجمن عمل زیبایی پلاستیک:

بیشترین عمل بینی دنیا در ایران انجام می‌شود، برای همین به پایتخت جراحی بینی جهان معروف است/ سیل عظیمی از مراجعه کننده داریم که اصلاً نیاز به جراحی زیبایی ندارند/ ۵ الی ۲۰ درصد از مراجعه کننده‌ها برای عمل زیبایی مردها هستند

دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران: عمل زیبایی بینی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی در ایران بیشتر است، بعد از آن عمل لیفت صورت، تزریق چربی‌های صورت و پلک فوقانی و تحتانی. احتمالاً بیشترین عمل بینی دنیا در ایران انجام می‌شود، برای همین به پایتخت جراحی بینی جهان معروف است.

 هم عرضه زیاد است،‌هم تقاضا. همه می‌خواهند زیباتر و جوان‌تر شوند،‌ شبکه‌های اجتماعی هم پر شده از تبلیغات زیبایی. در واقع محبوبیت رسانه‌های اجتماعی و امکان ویرایش عکس اثر بسیار زیادی روی جراحی زیبایی گذاشته است.

 مثلا سال ۲۰۱۷، یک بررسی از تعداد جراحان پلاستیک صورت نشان داد که مراجعان ۵۵ درصد از این جراحان از آنها درخواست کرده‌ بودند صورت‌شان را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که سلفی‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی جذاب شود.

 این تمایل کاربران موجب خلق واژه‌ای جدید به نام «خودزشت‌انگاری اسنپ‌چت» شده است و به یک پدیده روانشناختی اشاره دارد که در آن داوطلبان جراحی زیبایی با استفاده از فیلترهای نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی، ظاهر دلخواه‌شان را درست کرده و سپس آن عکس را نزد جراح پلاستیک برده و از او می‌خواهند چهره‌شان را بنابر عکسی که از خود آماده کرده‌اند تغییر دهند.

 امروز سیل عظیمی از مراجعه کننده داریم که اصلاً نیاز به جراحی زیبایی ندارند. از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده ۳۰ نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند، ۳۰ نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد روز یا مواردی مانند چشم و هم‌چشمی خواستار عمل زیبایی بینی هستند، ۴۰ درصد باقی مانده هم کسانی هستند که هم می‌توانند عمل کنند و هم می‌توانند عمل نکنند بنابراین سلیقه خودشان برمی‌گردد.

 ۱۵ الی ۲۰ درصد از مراجعه کننده‌ها به خودم مردها هستند. متاسفانه با توجه به پرونده‌هایی که وجود دارد تعداد موارد مرگ‌ومیر و عوارض بعد جراحی‌های زیبایی دارد بیشتر می‌شود، این هم به‌خاطر ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه است که مهارت و علم روز ندارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *